Windows Live Messenger

Instant Messaging, ik kan niet meer zonder. Hoewel ik nog niet heel erg aan de 'skype' ben, kan ik IM niet meer missen. Eerst een tijdje MSN gebruikt, later overgestapt op Trillian (door een tip van een vriend).

Trillian heb ik ook tijden naar volle tevredenheid gebruikt, vooral vanwege:
* uitstekende logmogelijkheden;
* mogelijkheid om iemand te zien uitloggen (en niet alleen inloggen)
* mogelijkheid om per event zelf te bepalen of en wat voor audio signaal er gegeven wordt

Al met al een superhandige tool, ware het niet dat-ie zolang ik 'm gebruik één groot manco had: hij wilde vaak niet goed aanmelden. Ik ben gewoon om mijn notebook te hibernate-n (dus niet echt uitzetten, maar in slaapstand te zetten). Bij het her-opstarten komt alle software goed op, behalve Trillian. Zelf disconnecten en reconnecten is dan de oplossing, maar daar kom ik op een gemiddelde werkdag pas na anderhalf uur achter. Anderhalf uur niet bereikbaar geweest voor collega's... Op zich vind ik dat niet echt heel erg, maar omdat ik het wel erg vind als zij niet on-line zijn, moet ik solidair zijn en mezelf on-line melden zodra ik on-line ben. Het begon me dus goed te vervelen dat Trillian dat zo slecht deed...

Daarom deze week maar weer terug naar het MSN-kamp, maar dan gelijk naar Live Messenger. Als dat dan toch het nieuwe platform moet worden, laat ik dan maar gelijk aan het nieuwste van het nieuwste ruiken. Dus, Windows Live Messenger gedownload en aan de slag ermee... De ervaringen zijn tot nu toe positief (kan nu ook winks versturen, fwiw), maar ik had niet anders verwacht. Als echt de halve wereld aan het MSN-en is (laten we het zo maar even noemen), dan zal Microsoft daar best een lekkere tool voor gemaakt hebben.

Het enige wat mij direct irriteerde was de vrij royale advertentieruimte onderin het Contacts-scherm. Dat moest weg, vond ik. Daarom gezocht naar een soort ad-remover voor Windows Live Messenger. En omdat ik natuurlijk niet de eerste ben die zich daaraan ergert, is zo'n ding (ad-remover) er natuurlijk gewoon. En hij remove-t niet alleen ad's, maar zet nog veel meer dingen aan of uit (totaal maar liefst 70 features!), gebaseerd op hoe jij het wenst in te stellen.

De ad-remover voor WLM heet A-Patch en hier te vinden: A-Patch for Windows Live Messenger & MSN Messenger.

Veel plezier ermee!

Later!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lessons Learned - Cisco ASA 5505 and TCP request discarded

Change the default telnet client

Printing to LPD Printer Is Slow or Fails with Windows